ja det är ju inte konstigt att man lyssnar på det man lyssnar på när...

(Uppdaterar listan irt( in real time) lyssnar alltså medan jag skriver. hoppas haddaway - what is love kommer med. iofs, gör den inte det så borde ju inte en sån där topplista finnas.)


....man är uppvuxen med det heta 90-talets musik. Sitter av en händelse och tittar på Mtv "top 10 @ 10" dance classics. No 10 är Dr. Alban - It´s my life, No 9 Snap - The Power, No 8 Culture Beat - Mr Vain N0 7 C&c music factory - gonna make you sweat, No 6 run dmc - it´s like that, No 5 Ingen av mina favoriter! Nightcrawlers - push the feeling on, Inte denna heller...No 4 darude - sandstorm, No 3 Robin S - Love4love, No 2 Felix - Don´t you want me, No 1 snap- rhytm is a dancer... DEN KOM INTE MED!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Gillar kombinationen kille som rappar och tjej med snygg röst som sjunger i refrängen!:)

 Man lyssnade på Take That. Och efter deras uppbrott tog Backstreet Boys över scenen och delade 1:an med Spice girls. Samtidigt som rock och pop och indie började komma in i bilden. Britpopen kom. Synth övergick till nägon slags dans(Dance)musik.
folk hoppade runt på technofester under helgerna, till sk "ravemusik", och tog ecstasy. Man ser det på musikvideor gjorda under 90- talet. Just att de är så psykadeliska.

Konstigt att musik man inte gillade då är ganska bra(rolig) att lyssna på idag.. Men det är väl alltid så...?

Hm... När Kent kom började mitt riktiga musikintresse... "När det blåser på månen" , spelades  i ett program i svt som hette Pm tror jag... trodde detta var tidigare med 95 är ju ganska tidigt ändå... 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Nu har jag hittat den perfekta "bloggen", sök bara på shabby chic. Det är helt otroligt vackert! Jag sitter nästan och gråter för att det är så fint.

2008-04-15 @ 18:06:42
URL: http://xtina.blogg.se
Postat av: Kristina

hej syrran!
Kollade på det där huset nu, det var ju skitfint.
Det är väl ett perfekt hus för er?
För du sa ju att du inte var så mycket för trädgård, och det är ju exakt lagom trädgård då.
Det skulle vara askul om ni köpte det :)
Kramar!

2008-04-20 @ 11:47:51
URL: http://xtina.blogg.se
Postat av: Kristina

Oj! vilken otur du hade ;) *tss*
nooo! Det är mitt mitt mitt :D

2008-05-14 @ 12:55:59
URL: http://xtina.blogg.se
Postat av: Kristina

ringde henne om bordet, men hon har sålt det tyvärr :( viill haaaaa!

2008-05-14 @ 12:58:51
URL: http://xtina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0